Van der Vlugt viert 60-jarig jubileum

Van der Vlugt viert 60-jarig jubileum

Kees van der Vlugt: “Ik ben trots op wat we tot nu toe met zijn allen hebben bereikt!”


Van der Vlugt uit Velserbroek bestaat dit jaar 60 jaar. En dat moet gevierd worden. Daarom houdt dit bedrijf in de kunststof kozijnenbranche zowel op vrijdag 22 als op zaterdag 23 september een feestelijk 60-jarig jubileum weekend. Iedereen is welkom om een kijkje te komen nemen in de showroom van dit familiebedrijf.

Eigenaar Kees van der Vlugt is geen onbekende in de regio. De kans is groot dat ú -of iemand die u kent-  bij hem ooit al eens een draaikiepraam, voordeur, veranda, dakkapel, garagedeur, isolatieglas, kozijn of vouwwand gekocht heeft.

Elkaar nodig hebben

Kees staat in de omgeving bekend als een mensen-mens. Hij is zowel betrokken bij zijn medewerkers als bij zijn omgeving. Hij participeert graag in lokale sport- en cultuurinitiatieven. “We hebben elkaar allemaal nodig. Bovendien kijk ik graag breed om me heen. Alleen op die manier kan ik inspelen op de wensen van de klant, de tijd waarin we leven en de ontwikkelingen die voor de deur staan,” vertelt hij.

Ondernemersbloed

Het ondernemersbloed is hem met de paplepel ingegoten. Kees blikt terug. “Mijn ouders wilden na de oorlog duidelijk vooruit en toen de gelegenheid zich in 1956 voordeed, startten zij een eigen verfwinkel. Door de oliecrisis in 1973 werd het isoleren van je huis belangrijk. Ik begon toen met het verkopen van ‘dubbel glas’. Isolerende beglazing dat ons eigen montagebedrijf plaatste. Een volgende  stap naar het verkopen van isolerende kunststof kozijnen was een logische. En met het besluit om de  kunststof kozijnen zelf te gaan produceren, was de cirkel rond.”

Wat wil de klant

Onder het motto: ‘Meegaan met je tijd’, ontwikkelde Van der Vlugt zich. “Mijn moeder was ook een echte onderneemster. Zij hing bijvoorbeeld niet aan nostalgie toen ik destijds besloot om de verfwinkel te integreren in een bouwmarkt.” Net als zijn ouders kijkt Kees naar de toekomst en naar de wensen van de klant. Om hier goed op in te kunnen spelen verkoopt Van der Vlugt, en de andere partners van Select Windows,  door het hele land  zelf geproduceerde kozijnen. “De graadmeter blijft: ‘Wat wil de klant?’ want dáár moet je dichtbij blijven,” benadrukt Kees.

Plezier in je werk en luisteren naar de klant
Van der Vlugt viert 60-jarig jubileum

De kracht van Van der Vlugt wordt volgens Kees bepaald door ‘plezier hebben in je werk en luisteren naar je klanten. “Ik ben trots op wat we tot nu toe met zijn allen hebben bereikt. Robotisering, automatisering en nieuwe mediavormen zorgen ervoor dat het tijd is voor jonge mensen. Daarom draag ik de zaak over aan de volgende generatie in de familie. Als ze me nodig hebben ben ik er, maar ik weet nu al dat ze het prima zelf zullen doen!”

Uniek: hout gemaakt van kunststof

Blijven innoveren is mijn devies. Niet afwachten maar doen! “Klanten zijn al lange tijd overtuigd van duurzame, isolerende, inbraakwerende en onderhoudsarme kunststof kozijnen, maar ze streven wel een houtlook na. Ze willen geen verschil meer zien tussen houten kozijnen en kunststof kozijnen. Daarom introduceerden wij onlangs LIGNA: ‘hout gemaakt van kunststof’. We zijn erin geslaagd een zijdeglans, vlammende houtnerfstructuur te ontwikkelen die 100% op hout lijkt. Geen nerf is gelijk,” legt Kees trots uit.  Hiermee onderscheiden wij, en de andere partners van Select Windows ons in de markt.

Actie: geen meerkosten op LIGNA

Om zoveel mogelijk mensen mee te laten profiteren van deze unieke houtlook, berekent hij, net als alle andere partners van Select Windows tot en met oktober geen meerkosten voor de zeven trendkleuren van LIGNA. Het maakt daarbij niet uit of u LIGNA toepast op uw kunststof kozijnen, ramen, deuren, schuifpui of gevelbekleding. De gedreven adviseurs bij Van der Vlugt kijken graag met u mee welke kleur of kleuren het beste passen bij de stijl van uw woning.

Lees ook onze jubileumkrant

Van der Vlugt viert 60-jarig jubileum

Speciaal voor ons 60-jarig jubileum hebben we een jubileumkrant ontworpen en huis-aan-huis verspreid in de regio Haarlem/Kennemerland. Met daarin onder andere artikelen als ‘woonwensen worden werkelijkheid‘, ‘Ik hoef mijn woning nooit meer te schilderen‘ en ‘Project Engelenburg in Haarlem‘. Heeft u hem niet ontvangen? U kunt hem hier lezen!

Koffie met iets lekkers tijdens het 60-jarig jubileum!

Wilt u de innovaties en acties van Van der Vlugt komen bekijken? Dan bent u van harte welkom in de showroom. Tijdens het 60-jarig jubileum weekend op 22 en 23 september staat er koffie met iets lekkers voor u klaar en is er voor jong en oud vertier te vinden aan de Broekerdreef 134-140 in Velserbroek. Als u Van der Vlugt een beetje kent dan weet u dat ze u niet met lege handen laten vertrekken. Zo heeft u zomaar kans op 2 gratis kaarten voor de komende vt wonen&design Beurs (twv € 33) in de RAI.